http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/45/40-KWjQs6xvzw.png
http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/86-ALivWuQe54.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/93-q91TDEgg4M.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/87-YmHBrafRXq.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/88-iaV6vR5whj.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/96-rgzuMuRqDH.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/90-07zjU356vx.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/91-wfkEepAy7B.pnghttp://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/44/92-vXE7nNghnM.png

רב - 2

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/15/23-SJpjJ2vzey.jpg
רב | הרב דב ליאור

הכל על רב: תלמיד חכם נקרא רב, לפני קבלת תואר רב דרוש לימוד רב וידע רב בתורה | רב בהלכות יורה דעה, רב בהלכות אורח חיים, רב בהלכות חושן משפט, רב עיר רב שכונה רב בית הכנסת | כל סוגי הרבנים

רבניק | אתר רב

רב - תלמיד חכם

יהודי תלמיד חכם יושב והוגה בתורה יומם ולילה, ידיו רב לו בהלכה, בעל ידע רב בתורה נקרא רב, תואר רב ניתן לכל יהודי פשוט מלמד או מגיד שיעור מחנך או משפיע, נקראים כולם רב, דוד המלך קרא רב על מי שלימדו שתי הלכות בלבד.

רב בהלכות יורה דעה

יהודי שישב זמן רה ולמד את חלק יורה דעה שבספר שולחן ערוך, עמד ונבחן וידע, מקבל תואר רב בהלכות יורה דעה, רב זה יכול לענות על מה שלמד בלבד דהיינו רק על שאלות הנוגעות להלכות יורה דעה בלבד. ולא מעבר לכך.

רב בהלכות אורח חיים

זהו תלמיד חכם שלמד ויגע זמן רב מאד את חלקי אורח חיים, נבחן אצל רב מוסמך, ענה על כל השאלות, ידע אותם על בוריים, הרי תלמיד זה מקבל תואר רב בענייני אורח חיים. כעת בסמכותו לפסוק בכל השאלות הנוגעות לאורח חיים.

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/32/15/30-HcT9Kaqus7.jpg
רב | רבנים חרדים בהר הבית, הרב ברנד והרב אריאל
רב בהלכות חושן המשפט

תלמיד זה לא מספיק שלמד והגה זמן רב בתורה, נבחן וידע היטב, אדם זה נהיה דיין ובסמכותו לפסוק ולהכריע במריבות שבין אדם לחברו, אם זה בעניינים כספיים של עובד ומעביד, או בענייני שכנים, או בשאר דיני ממונות, ועל כן לאדם זה דרוש אומץ רב וסייעתא דשמייא נוסף על הידע שצבר.

רב שכונה

בכל שכונה בישראל יש רב שכונה, אות הרב מכריע בענייני השכונה , או במנהגים הנהוגים באתה השכונה , או בכל דבר אחר הקשור בקשר ישיר או עקיף לנושאי אותה השכונה.


רב בית הכנסת

זהו רב פרטי בבית כנסת, רב כזה מכריע בענייני בית הכנסת בלבד, אם זה בזמני התפילות או נוסח התפילות אשכנז או ספרד אריז"ל או ספרדי וכדומה. סידורי הציבור או כל סכסוך שנוצר בין מתפללי בית הכנסת, בכל עניינים אלו וכיוצא בהם רב בית הכנסת הוא זה שמכריע בין הצדדים כך או אחרת בעד פלוני או בעד אלמוני וכיוצא.

רב עיר

רב העיר קובע בכל משפטי ודיני העיר, עירוב העיר רבני העיר חשמל העיר ספר תורה בהעיר שבת בעיר חגים בעיר, רב העיר בסמכותו להחליט על כל השאלות והבעיות הנוצרים באותו העיר על ידי בני העיר או מבני עיר אחרת, לכל הדרים בעיר.

כל סוגי הרבנים

רב מומחה, רב פשוט, רב גדול, רב קטן, רב צדיק, רב רשע, רב קדוש, רב טהור, רב אמיתי, רב שקרן, רב גאון, רב גבוה, רב נמוך, רב בינוני, רב פרווה, רב עם כל אחד, רב עם אשתו, רב עם אנשים, רב עם כולם, רב עם עצמו, רב בעצמו, רב לבד, רב בית הכנסת, רב חצרות, רב שטיבל, רב עיר, רב שכונה, רב מדינה, רב ראשי, רב מפרקי, רב לא ראשי, רב איזורי, רב מועצה, רב הכפר, רב כללי, רב יחידי, רב רבים, רב קו, רב מכר, רב סופר, רב מנהל, בענק, רב טבח, רב שמן, רב רזה, רב כן, רב לא, רב שחור, רב לבן, רב צהוב, רב צבעוני, רב סגור, רב פתוח, רב אוסר, רב מתיר, רב מקיים, רב אומר, רב עושה, רב קוק, רב פישר, רב גורן, רב אליהו, רב מחפוד, רב ש"ס, רב ג , רב אשכנזי, רב ספרדי, רב דתי לאומי, רב תימני, רב עיראקי, רב מרוקאי, רב חסידי, רב ליטאי, רב קנאי, רב צעיר רב מבוגר, רב זקן, רב חולה, רב תשוש, רב יוסף, רב אלישיב, רב קנייבסקי, רב ליאור, רב יצחק, רב יעקב, רב משה, רב אברהם, רב אהרן, רב מלך.

בכבוד רב 
מערכת אתר רב


רב | וידאו עליית הרבנים להר הבית